بی بی عطار
بهترین دستور طرز تهیه خورشت به با لپه
  • آشپزخانه ایرانی

بهترین دستور طرز تهیه خورشت به با لپه

به میوه‌ای پاییزی می‌باشد که در زمینه‌های گوناگونی از آن بهره گرفته می‌شود. به می‌تواند خشک شود و به‌عنوان یک خشکبار در تمامی فصول مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند برای دم کردن چای به استفاده شود، یا حتی می‌تواند به‌ عنوان یکی ماده غذایی برا پخت خورشت به کاربرد داشته باشد. طرز تهیه خورشت به با لپه به ‌عنوان یکی از پرطرفدارترین دستور پخت های خورشت به شناخته می‌شود که می‌تواند فواید زیادی برای بدن شما به ‌همراه داشته باشد. خورشت به یکی از خوش طعم ترین خورشت‌های اصیل و قدیمی ایرانی می‌باشد که مورد پسند بسیاری از ذائقه هاست. شما می‌توانید برای خوش‌طعم کردن این خورشت، با استفاده از لپه، و چند ادویه، ترکیب خاصی از قیمه و خورشت به را داشته باشید و یک غذای جدید و شگفت ‌انگیز را امتحان کنید. بیایید با هم در ادامه این مقاله بی بی عطار بیشتر در رابطه با طرز تهیه خورشت به با لپه صحبت کنیم و نحوه طبخ این غذای خو‌شمزه را باهم یاد بگیریم. 
 
مواد اولیه لازم برای تهیه خورشت به با لپه 

مواد مورد نیاز در لیست طرز تهیه خورشت به با لپه با مواد اصلی خورشت به تفاوت چندانی ندارد. شما باید تنها به ‌علاوه مواد نام ‌برده شده، از لپه نیز استفاده کنید. مواد لازم برای تهیه خورشت به با لپه به شرح زیر می‌باشند.
 
⦁    به: 2 عدد
⦁    لپه: کم‌تر از نصف پیمانه 
⦁    گوشت گوسفندی: نیم کیلو 
⦁    پیاز: 2 عدد 
⦁    رب گوجه‌فرنگی: به میزان لازم 
⦁    چوب دارچین : یک عدد بزرگ 
⦁    شکر: در صورت نیاز 2 قاشق غذاخوری 
⦁    زردچوبه و فلفل سیاه : به میزان لازم 


بهترین دستور طرز تهیه خورشت به با لپه

طرز تهیه خورشت به با لپه

روند پخت خورشت به، روندی بسیار آسان و سریع است. شما می‌توانید این خورشت را در مدت زمان حدود 4 الی 5 ساعت طبخ نمایید و آن را میل کنید. اگر گوشت شما زودتر بپزد، روند پخت این غذا نیز سریع‌تر خواهد شد. اجازه دهید در ادامه، طرز تهیه خورشت به با لپه را بررسی کنیم. 

 
 مرحله اول
 در مرحله اول دستور طرز تهیه خورشت به با لپه شما باید پیاز را به‌ خوبی بشویید و آن را به‌صورت کاملاً نگینی و ریز خرد کنید. در صورت دلخواه می‌توانید مقداری سیر را نیز به پیاز اضافه کنید. اگر این خورشت را در فصول سرد سال می‌پزید، حتماً به ترکیب مورد نظر سیر‌را نیز اضافه کنید. در فصول سرد سال سیر خواص بسیار خوبی برای بدن شما خواهد داشت و می‌تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند. بعد از این ‌که پیازهای شما مقداری سبک و سرخ شدند، سیر را اضافه کنید و اجازه دهید که حدود یک دقیقه با روغن و پیاز تفت بخورد. 
در ادامه گوشت گوسفندی خرد شده را در ظرف بریزید. حال ادویه‌ های مورد نظر خودتان نیز به ترکیب اضافه کنید اجازه دهید گوشت شما به‌طور کامل بپزد. رب را در گوشه‌ای از قابلمه بریزید و کمی آن را تفت دهید. هنگامی‌ که مطمئن شدید خامی رب گرفته شده، آن را با ترکیبات موجود در قابلمه هم بزنید تا طعم ادویه‌ها و رب، به ‌خوبی به خورد گوشت و پیاز و سیر برود. در انتها نیز مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا خورشت شما به جوش بیاید. 
 
  
مرحله دوم 
 در مرحله دوم بهتر است که شما به پخت لپه بپردازید. نیم‌ پز کردن لپه در دستور طرز تهیه خورشت به با لپ آورده شده است. این موضوع به شما کمک می‌کند تا خورشت شما خوش‌طعم‌تر و بهتر شود. در برخی موارد لپه‌ها ممکن است دیر پز باشند، در این شرایط اگر شما آن ‌ها را به ‌همراه به های خورد شده قابلمه اضافه کنید، به ها له می‌شوند و ممکن از لپه‌های شما نپزند‌. پس اقدام هوشمندانه نیم‌پز کردن لپه هاست. لپه ‌هایی که از قبل خیس شده‌اند را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید که کمی با آب جوش قل بخورند. هنگامی‌که حس کردید لپه ‌ها به ‌راحتی زیر دندان شما له می‌شوند، آن ‌ها را کنار بگذارید.


طرز تهیه خورشت به با لپه

مرحله سوم 
 در مرحله سوم از طرز تهیه خورشت به با لپه، به ها را به ‌خوبی بشویید و آن‌ها در تکه‌های نسبتاً درشت خرد کنید. در ادامه آن‌ها را با مقداری روغن تفت دهید. به ‌هیچ‌عنوان اجازه ندهید که به های شما زیادی تفت بخورند یا بسوزند. در ادامه به ها را به قابلمه اضافه کنید‌. به این موضوع توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن به، شما باید حرارت شعله گاز را در ملایم‌ترین حالت ممکن قرار دهید تا تکه‌های به وا نروند. جوشیدن زیاد و بیش ‌از حد به ‌ها، می‌تواند باعث وا رفتن آن‌ها شود و در انتها نیز ظاهر خورشت شما را تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر قرار خواهد داد. بعد از این‌که به ها کمی در قابلمه جوشیدند، می‌توانید مقداری زعفران دم کرده به ترکیب اضافه کنید تا غذای شما خوش عطر و خوش‌طعم‌تر شود. 
 

مرحله نهایی از طرز تهیه خورشت به با لپه 

در مرحله نهایی شما باید حدود 15 دقیقه الی نیم‌ساعت مانده به زمان سرو غذا، لپه‌هایی که از قبل نیم پز شده بودند را به غذا اضافه کنید. اگر حس می‌کنید به ها آن‌قدرها که باید شیرین نیستند، می‌توانید در این مرحله مقداری شکر نیز به غذا اضافه کنید و بعد آن را بچشید. اگر فکر می‌کنید شکر غذای شما کم است، می‌توانید شکر بیشتری اضافه کنید. در انتها نیز اجازه دهید تا آب خورشت شما به طور کامل کشیده شود و آن را میل نمایید. به این موضوع توجه داشته باشید که خورشت به خورشت کاملاً غلیظی است پس اجازه دهید که آب آن تا آن‌جا که می‌شود، کشیده شود. البته اگر خورشت رقیق دوست دارید، می‌توانید کمی این خورشت را آبدار بردارید.
 

نکات مهم در طرز تهیه خورشت به با لپه 

به ‌هیچ ‌عنوان مرحله نیم‌پز کردن لپه ها از دستور طرز تهیه خورشت به با لپه را فراموش نکنید در بسیاری از موارد ممکن است که لپه ‌های شما دیرپز باشند. در این شرایط اگر شما آن‌ها را در نیم‌ساعت آخر پخت غذا اضافه کنید، ممکن است که لپه ها کاملاً خام باقی بمانند. اگر می‌خواهید خورشت شما کمی طعم ترشی بگیرد، می‌توانید مقدار کمی رب انار یا چند عدد آلو خورشتی به غذا اضافه کنید. ترکیب طعم شیرین و طعم ترش این دو ماده غذایی می‌تواند طعم ملسی را به غذای شما بدهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت