بی بی عطار
طرز تهیه دلمه برگ مو با کشمش
  • آشپزخانه ایرانی
  • دلمه برگ مو

طرز تهیه دلمه برگ مو با کشمش

درخت انگور یکی از شگفت‌انگیزترین آفریده‌های خدا می‌باشد که کاربردهای زیادی دارد. علاوه ‌بر میوه درخت انگور، برگ این درخت و حتی در مواردی چوب تنه آن نیز می‌تواند استفاده‌های گسترده‌ای داشته باشد. برگ درخت انگور معمولاً برای تهیه انواع متفاوت دلمه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این محتوا تلاش داریم برای شما در رابطه با طرز تهیه دلمه برگ مو با کشمش صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید با استفاده از برگ موهای خوشمزه و همچنین ترکیب آن با کشمش، یک دلمه برگ موی خوش ‌طعم و جدید را داشته باشید. اگر به دلمه برگ مو علاقه‌مند هستید و می‌خواهید که انواع روش ‌های جدید برای طبخ این غذای خوشمزه را به سبک بی‌ بی عطار یاد بگیرید، با ما همراه باشید. 

برای تهیه دلمه برگ مو با کشمش باید از چه مواد اولیه ای استفاده کنیم؟

برگ مو: حدود 60 تا 70 عدد 
گوشت چرخ‌کرده: یک پیمانه 
سبزی دلمه: یک پیمانه 
برنج: یک پیمانه 
پیاز: یک عدد بزرگ 
لپه: نصف پیمانه 
شکر: 3 قاشق غذاخوری 
آب‌لیمو یا سرکه: نصف پیمانه 
انواع مختلف ادویه‌‌ها: به مقدار لازم 
کشمش: یک پیمانه 
رب انار: سه قاشق غذاخوری 

به این موضوع توجه داشته باشید که پیمانه در اندازه‌گیری‌های بالا با لیوان دسته‌دار فرانسوی است که در تمامی خانه‌ها پیدا می‌شود. اگر لیوان دسته‌دار فرانسوی ندارید، می‌توانید از یک لیوان معمولی برای پیمانه کردن بهره ببرید. 

برای تهیه دلمه برگ مو با کشمش باید از چه مواد اولیه ای استفاده کنیم؟

طرز تهیه دلمه برگ مو با کشمش 

به این موضوع توجه داشته باشید که به‌ طور کلی طرز تهیه دلمه برگ مو با کشمش با روش‌های دیگر تهیه دلمه برگ مو تفاوت چندانی ندارد. تنها فاکتوری که باید به آن توجه نمایید، این است که با کیفیت ترین کشمش‌ها را در زمان تعیین ‌شده به ترکیب اضافه کنید تا هم به طور کامل بپزند و هم به‌ خوبی با مواد میانی دلمه شما ترکیب شوند.

مرحله اول 

در مرحله اول از درست کردن دلمه برگ مو با کشمش، شما باید برگ مو ها را آماده کنید. معمولاً برای آماده کرده برگ مو ها، آن ها را برای حدود دو الی سه دقیقه  در آب درحال جوش می‌اندازند تا کمی نرم شوند و هنگام تا کردن نشکنند. شما می‌توانید به‌ همین روش برگ مو ها را به ‌صورت دسته‌ای داخل آب درحال جوش بیندازید و بعد از گذشت حدود دو الی سه دقیقه، هنگامی ‌که حس کردید برگ مو ها کمی نرم شدند، آن‌ها را دربیاورید و آبشان را بگیرید. 

مرحله دوم 

دقیقا مثل درست کردن هر غذای دیگری شما باید پیازها را به‌ صورت نگینی خرد کنید. در قدم بعد آن‌ها را تفت دهید. هنگامی ‌که رنگ آن‌ها برگشت، گوشت را به ترکیب اضافه کنید. برای درست کردن دلمه برگ مو با کشمش، شما باید برنج و لپه را کمی نیم‌پز کنید. می‌توانید از روش‌‌های گوناگون و متنوعی برای نیم‌پز کردن لپه و برنج استفاده کنید. البته شما می‌توانید به‌ صورت خام نیز لپه و برنج را داخل ترکیب بریزید؛ اما باید در این‌ صورت زمان پخت بیشتری را به غذا بدهید.

بعد از ریختن برنج، سبزی خرد شده را به ترکیب اضافه کنید. بهتر است که کشمش‌های مورد نظر را حدود یک ساعت قبل‌ از پخت غذا بشویید و آن‌ها را در آب خیس کنید. بعد آن‌ها را آبکش کنید و به ترکیب اضافه کنید. ادویه‌های مورد پسند خودتان را نیز به مواد اضافه کنید و آن‌ها را به ‌طور کامل هم بزنید. اجازه دهید تا کشمش به ‌طور کلی با مواد موجود درون ترکیب دلمه برگ مو با کشمش ترکیب شود و طعم آنها را بپذیرد.


مرحله سوم 

در مرحله سوم، برای پختن دلمه برگ مو با کشمش شما باید دلمه‌ها را بپیچید. اجازه دهید با هم روش پیچیدن دلمه‌های برگ مو با کشمش را به روش بقچه‌ای آموزش ببینیم. ابتدا برگ دلمه را در یک بشقاب پهن کنید. اگر برگ مو شما کوچک است یا دچار پارگی شده، می‌توانید از دو برگ مو استفاده کنید. یک قاشق از مواد دلمه را درون مرکز برگ مو بریزید و بعد اطراف برگ مو را به سمت مرکز تا بزنید. دلمه را به ‌صورت برعکس درون قابلمه قرار دهید تا باز نشود. به‌ همین ‌ترتیب تمامی دلمه‌ها را در قابلمه قرار دهید و آن ‌ها را روی یکدیگر بچینید.

طرز تهیه دلمه برگ مو با کشمش

مرحله چهارم 

در مرحله چهارم، شما باید چاشنی و یا به‌ عبارت ‌دیگر سس دلمه برگ مو با کشمش را درست کنید. برای این کار شما باید آبلیمو یا سرکه، شکر، رب انار و کمی نمک را با یکدیگر ترکیب کنید و به ‌طور کامل اجازه دهید تا دانه‌های شکر و نمک آب شوند. اگر برنج و لپه خود را نیم‌پز کرده‌اید، حدوداً نصف پیمانه آب را به این ترکیب اضافه نمایید. اگر لپه و برنج را نیم‌پز نکرده‌اید، حدوداً یک لیوان آب به این ترکیب اضافه نمایید. ترکیب را به ‌آرامی روی دلمه‌‌ها بریزید و درب قابلمه را بگذارید. اجازه دهید که برای حدود یک الی یک‌ونیم ساعت دلمه‌‌های شما روی حرارت باقی بمانند و بپزند. 

دلمه برگ مو با کشمش، یکی از پرطرفدارترین دلمه‌ها 

دلمه برگ مو با کشمش یکی از انواع پرطرف‌دار دلمه‌ها می‌باشد که می‌تواند تجربه جدیدی را از روش طبخ دلمه به شما هدیه دهد. اگر به کشمش پلویی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از آن بدون هیچ ‌گونه محدودیتی در دلمه برگ مو با کشمش بهره ببرید. اضافه کردن کشمش به دلمه برگ مو به شما کمک می‌کند تا باعث شوید کودکانی که به کشمش و سایر خشکبارها علاقه ندارند، به ‌راحتی این خوراکی خوشمزه را لا به ‌لای غذا میل کنند و از فواید آن برای سلامتی خودشان بهره ببرند.

کشمشی که شما باید آن را در این غذا استفاده کنید، کشمش پلویی است. اما محدودیت خاصی در زمینه استفاده از انواع گوناگون و دیگر کشمش‌‌ها در این غذا وجود ندارد. حتی شما می‌توانید به‌ جای کشمش در این ترکیب از زرشک استفاده کنید‌. به دلیل این‌ که کشمش‌ها در این غذا مشاهده نمی‌شوند، شما می‌توانید انواع ریز و له ‌شده کشمش ‌ها را در این دلمه استفاده کنید. در کنار این‌ موضوع، می‌توانید کشمش‌های سالم را برای غذا های دیگر مانند عدس‌پلو کنار بگذارید.

 


دلمه برگ مو با کشمش

عطر و طعم بهتر دلمه

  • برای اینکه دلمه شما طعم و عطر بهتری داشته باشد، توصیه می‌کنیم از سبزی‌های تازه برای تهیه مواد میانی دلمه استفاده کنید.
  • با توجه به ذایقه خود از کشمش شیرین یا میخورش استفاده کنید تا طعم نهایی دلمه را بیشتر بپسندید.
  • بعد از خرید ادویه، از ادویه‌های دلخواه در مزه دار کردن گوشت و مواد میانی دلمه استفاده کنید.
  • هنگام سرو دلمه برگ مو با کشمش را با کشمش، مقداری زرشک و مغز گردو تزیین کنید و از میل کردن این غذای خوش‌طعم و ملس لذت ببرید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت