بی بی عطار
روش تهیه به پلو اصفهانی لذیذ
  • آشپزخانه ایرانی
  • آشپزی با ادویه ها

روش تهیه به پلو اصفهانی لذیذ

به پلو غذای محبوب خوش عطر و خوشمزه ی اصفهان با روش پخت آسان است . غذاهای مخلوط بسیار خوشمزه هستند و برخی از آنها شهرت زیادی در بین مردم شهرهای مختلف دارند مانند لوبیا پلو و عدس پلو و ... اما برخی غذاهای مخلوط دیگر مانند به پلو که اصالتا اصفهانی است و برخی غذاهای مخلوط دیگر با وجود خوشمزه و وقوی بودن زیاد در همه جای کشور شناخته شده نیستند. بنابراین در این مطلب از مجله بی بی عطار طرز تهیه به پلو را که غذایی بسیار خوشمزه خوش عطر و مقوی بوده و شامل برنج و روغن مایع و نمک و فلفل سیاه و عدس و به و زعفران دمکرده و سینه مرغ و هویچ و آبلیمو است را برایتان می نویسم تا این غذای جدید را برای ناهار درست کرده و از خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه به پلو اصفهانی لذیذ

سینه مرغ: یک عدد

پیاز: یک عدد

هویج: یک عدد

به: یک عدد

برنج : 2 پیمانه

زعفران دم کرده: 2 قاشق غذا خوری

دارچین : یک قاشق چایخوری

زیره سبز: یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه : به میزان کافی

زردچوبه : دو قاشق چایخوری

نمک : به مقدار کافی

روغن : به مقدار کافی

دستور تهیه به پلو اصفهانی لذیذ

ابتدا برنج را به همراه یک قاشق چایخوری نمک و مقداری آب ولرم به مدت یک ساعت خیس می کنیم. مرغ را به همراه زردچوبه، نمک و یک پیمانه آب داخل قابلمه می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم . مرغ را از داخل قابلمه خارج کرده و اجازه میدهیم خنک شوند. سپس آنها را ریش ریش کرده و کنار میگذاریم.پیازها را خلالی خرد کرده و به همراه کمی روغن تفت می دهیم. زمانی که پیاز ها طلایی رنگ شدند، مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کرده و مواد را هم می زنیم.هویج را رنده کرده و به همراه مرغ آن را به تابه پیازداغ اضافه می کنیم. پوست به را جداکنید و با رنده درشت آن را رنده کنید. به را همراه زعفران دم کرده، دارچین و زیره سبز به تابه اضافه کنید و حدود 3 دقیقه آن را تفت دهید تا مواد با هم مخلوط شوند، سپس تابه را از حرارت بردارید.

یک قابلمه مناسب را روی حرارت گذاشته و 2 الی 3 پیمانه آب داخل آن بریزید. بعد از اینکه آب جوش آمد، یک قاشق غداخوری روغن و یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. برنج را به آب درحال جوش بیافزایید و 7 الی 10 دقیقه صبر کنید تا برنج نیم پزشود. سپس آن را آبکش کنید.

کف قابلمه را با روغن چرب کنید. برنج و مخلوط مرغ را به صورت لایه لایه داخل قابلمه بریزید. اینکار را تا تمام شدن مواد اولیه ادامه دهید. حرارت گاز را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید حدود 45 الی 60 دقیقه برنج به همراه مواد به آرامی دم بکشد.

 

منبع : https://saednews.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت