بی بی عطار
طرز تهیه مرغ کبابی با سس چیمچوری
  • آشپزی با ادویه ها
  • اشپزی بین‌الملل

طرز تهیه مرغ کبابی با سس چیمچوری

مرغ کبابی چیمیچوری ترکیبی از تازگی و طراوت در کنار مرغ مزه دار و گریل شده، خوش طعم و مناسب برای کباب کردن است. چیمی‌چوری نوعی سس نپخته شبیه پستو است که از جمهوری آرژانتین سرچشمه می‌گیرد. از این سس خوشمزه برای آشپزیو چاشنی استفاده می‌شود. به طور سنتی با جعفری، پونه کوهی، سیر، روغن زیتون و سرکه قرمز تهیه می‌شود.

در این دستور تهیه سینه مرغ به همراه سس تهیه شده از جعفری، گشنیز، سیر، فلفل قرمز، آب لیمو، سرکه و روغن زیتون مزه دار شده و س‍‍‍پس کباب یا گریل می‌شود. با آموزش این غذای خوشمزه با بی بی عطار همراه باشید :

مواد لازم برای مرغ کبابی با سس چیمچوری

سینه مرغ بدون پوست بدون استخوان : سه عدد
پودر زیره : یک قاشق چایخوری
پودر سیر: 1/2 قاشق چایخوری
پاپریکا : 1/2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم


 

مواد لازم برای تهیه سس چیمیچوری

جعفری خرد شده : نصف لیوان
گشنیزخرد شده : نصف لیوان و کمی بیشتر
پیاز قرمز خرد شده: 1/4 فنجان
فلفل قرمز: نصف قاشق چایخوری
سیر رنده شده : 1 تا 3 حبه
نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم
سرکه قرمز: 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون: 1/4 فنجان

طرز تهیه مرغ کبابی با سس چیمچوری

ابتدا در یک کاسه کوچک ادویه‌های مرغ شامل پودر زیره، پاپریکا، پودر سیر و نمک و فلفل سیاه را با هم ترکیب کنید.

سپس سینه‌های مرغ را با در یک سینی گذاشته و کمی روغن زیتون روی سطح آن بمالید. ترکیب این ادویه‌ها را روی همه طرف مرغ بپاشید و بمالید. مرغ را کنار بگذارید.

حالا نوبت تهیه سس چیمچوری است. برای تهیه این سس می‌توانید از غذاساز استفاده کنید. یا در صورتی که سبزیجات شما خورد شده است کافی است همه مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. 

ابتدا گشنیز و جعفری را به همراه پیاز قرمز و سیر را غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا خوب چرخ شده و یکدست شود. حالا نوبت اضافه کردن ادویه‌جات شامل فلفل قرمز، نمک، فلفل سیاه است. در آخر روغن زیتون و آبلیمو و سرکه را اضافه کنید و چند پالس بزنید.

در نهایت طعم چاشنی‌ها را تست کنید و در صورت نیاز تندی و ترشی سس را تنظیم کنید.

گریل یا فر را از قبل گرم کنید. سپس صفحه گریل یا سینی فر را چرب کنید و مرغ‌های مزه دار شده را روی آن‌ها قرار دهید. بسته به ضخامت قطعات مرغ بین 6-8 تا دقیقه گریل کنید و سپس آنها را برگردانید و 5-7 دقیقه دیگر گریل کنید.


قبل از اینکه مرغ را برش دهید، اجازه دهید 5-10 دقیقه استراحت کند. سپس مقداری از سس چیمیچوری را با قاشق روی مرغ بریزید و بقیه را در کنار مرغ‌های گریل شده، سرو کنید.

 

منبع : www.reciperunner.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت