بی بی عطار
پیتزا نان فرانسوی؛ پیش غذای خوش رنگ و آب و خوشمزه
  • آشپزخانه ایرانی
  • آشپزی با ادویه ها

پیتزا نان فرانسوی؛ پیش غذای خوش رنگ و آب و خوشمزه

پیتزا از غذاهایی است که با مواد اولیه بی نهایت متنوعی می‌توانید آن را تهیه کنید و از پخت آن در منزل لذت ببرید. پخت پیتزا روی نان باگت یا نان فرانسوی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تهیه پیتزا در خانه با کمترین زمان ممکن است. پیتزای تهیه شده با نان فرانسوی نرم و در عین حال دلچسب است. یکی از دلایل خوش عطر و طعم بودن و خاطره انگیز بودن طعم پیتزاها، استفاده از پودر آویشن برای پیتزاست که طعم و عطر پیتزا را چندین برابر خوشمزه می‌کند. در ادامه با اموزش این پیتزای خوشمزه با بی بی عطار همراه ما باشید :


 

مواد لازم برای تهیه پیتزا نان فرانسوی 

نان باگت فرانسوی : چند عدد
روغن زیتون: 1/4 فنجان
سس پیتزا : یک فنجان
 پنیر موزارلای رنده شده: یک و 3/4 فنجان
پنیر پارمزان رنده شده: 1/4 فنجان

تاپینگ‌های مورد نظر : به میزان لازم
گوجه فرنگی : 300 گرم

آویشن : دو و نیم قاشق چایخوری
پودر فلفل چیلی : به میزان دلخواه

سیر رنده شده : سه حبه

فلفل سیاه : نصف قاشق چایخوری

 مواد لازم برای تهیه پیتزا نان فرانسوی 


فر را روشن کنید تا گرم شود. کف ظرف یا سینی فر را یا فرچه روغن بزنید.

برای تهیه سس پیتزا گوجه فرنگی‌ها را در غذاساز ریخته و پوره کنید. در یک قابلمه کوچک کمی روغن زیتون ریخته و سیر رنده شده را کمی در آن تفت دهید تا زمانی که عطر آن خارج شود حالا نوبت اضافه کردن پوره گوجه فرنگی است. اجازه دهید کمی بجوشد تا غلیظ شود. وقتی سس به غلظت دلخواه رسید، فلفل سیاه و پودر فلفل چیلی را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید. از این سس خوشمزه به عنوان یک سس عالی برای تهیه پیتزا می‌توانید استفاده کنید.
نان فرانسوی را به طور مساوی از طول نصف کنید تا دو قسمت بلند ایجاد شود. هر قسمت را به نصف برش دهید (در مجموع چهار قسمت ایجاد کنید) و آنها را روی ورقه پخت قرار دهید.
هر دو طرف نان را با فرچه روغن زیتون بمالید. سپس برای به مدت 4 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا سطح نان‌ها کمی برشته شود.
نان‌ها را از فر خارج کنید و از سس پیتزایی که آماده کردید روی هر تکه اضافه کنید.

حالا زمان اضافه کردن پنیر است. روی نان را به طور مساوی با پنیر موزارلا و پارمزان بزنید و سپس با تاپینگ‌های دلخواه روی سطح پنیر را پر کنید.
نان‌های آماده را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و تا زمانی که پنیرها کاملاً آب شود، حدود 10 تا 13 دقیقه.

نان‌ها را از فر خارج کنید و در حالی که نان‌ها حرارت زیادی دارند، پودر آویشن را روی سطح پیتزاها بپاشید تا عطر آویشن را با حرارت پیتزاها حس کنید. در صورت تمایل می‌توانید از پودر فلفل چیلی برای مزه دار شدن بیشتر پیتزاها استفاده کنید. 
پیتزاها را گرم سرو کنید. نوش جان

برای خرید ادویه‌های تازه و ارگانیک می‌توانید به وبسایت بی بی عطار مراجعه کنید.

منبع : www.cookingclassy.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت