بی بی عطار
طرز تهیه خورشت به آلو خوش عطر و مجلسی
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه خورشت به آلو خوش عطر و مجلسی

خورشت به آلو جزو آن دسته از خورشت های خوشمزه است که معمولاً در فصول سرد سال طبخ می‌شود. ما در ادامه این مقاله از بی بی عطار قصد داریم در رابطه با طرز تهیه خورشت به آلو خوش عطر و مجلسی صحبت کنیم و به شما بگوییم چگونه می‌توانید این خورشت خوشمزه را با ساده‌ترین دستورالعمل تهیه نمایید. به، به‌ عنوان یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌ ها می‌شود که معمولاً در فصول سرد سال به بازار عرضه می‌شود. همین موضوع باعث شده تا خورشت به آلو نیز در فصول سرد سال طرفداران بیشتری داشته باشد.

به ویژگی‌های منحصر به ‌فردی دارد و همین موضوع باعث شده تا این میوه خوشمزه در غذاها و دسرهای گوناگونی مورد استفاده قرار بگیرد. البته می‌توان تکه‌های به را در فریزر نگهداری کرد. در این شرایط، شما می‌توانید در کل طول سال از تهیه خورشت به آلو لذت ببرید و این غذای خوشمزه را در طول کل سال طبخ کنید. علاوه ‌بر خوش ‌طعم بودن، میوه به فواید بسیاری برای سلامت ما دارد. اگر فرزندان و یا اعضای خانواده‌ شما به این میوه‌ علاقه‌مند نیستند، می‌توانید با تهیه خورشت به آلو، به آن‌ها کمک کنید تا از فواید شگفت ‌انگیز این میوه بهره ببرند. بیایید با یکدیگر در ادامه بیشتر در رابطه با این غذای خوشمزه صحبت کنیم :

 طرز تهیه خورشت به آلو خوش عطر و مجلسی

مواد اولیه لازم برای تهیه خورشت به آلو

 به: دو عدد بزرگ یا سه عدد متوسط 

 پیاز: دو عدد متوسط 

آلوی خورشتی: به میزان لازم (حدوداً 10 الی 15 عدد) 

 شکر: حدود یک قاشق غذاخوری

روغن مایع و ادویه‌‌های دلخواه: به میزان لازم

گوشت خورشتی: 400 گرم 

رب گوجه ‌فرنگی: به میزان لازم 

 آب لیموی تازه: یک قاشق غذاخوری   

طرز تهیه خورشت به آلو 

بعد از صحبت در رابطه با مواد اولیه برای تهیه این خورشت خوشمزه، حال بیاید با دیگر در رابطه با مراحل طبخ این غذای شگفت انگیز صحبت کنیم. طرز تهیه خورشت به آلو بسیار ساده و راحت می‌باشد. شما تنها باید با دقت مراحل طبخ این غذا را پیش ببرید تا بتوانید راحت‌تر از میل کردن این خورشت خوش عطر و طعم لذت ببرید.

مرحله‌ی اول تهیه خورشت به آلو 

 در مرحله اول از طرز تهیه خورشت به آلو شما باید پیازها را کمی تفت دهید. پیازها باید به ‌صورت نگینی خرد شده باشند و تا حد سبک شدن باید با روغن تفت بخورند. بعد از این‌ که پیاز سبک شد، مقداری ادویه به آن اضافه کنید و بعد گوشت خورشتی که در اندازه‌‌های مناسب خرد کرده‌اید را نیز به ترکیب پیاز و ادویه اضافه کنید. 

 مرحله دوم 

 گوشت شما باید تا حدی تفت بخورد که رنگ آن تیره شود و کمی سرخ شود. در این شرایط خورشت شما خوش‌رنگ‌تر و خوش عطر تر خواهد بود. بعد از این ‌که حس کردید گوشت شما به‌ خوبی تفت خورده، می‌توانید چند لیوان آب جوش به ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد درون قابلمه جوش بخورند. در مرحله بعد رب را در یک ظرف جداگانه مقداری تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و بعد آن را به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید که برای حدود یک الی دو ساعت (بسته به نوع گوست و تازه بودن آن) گوشت شما با ترکیبات موجود به ‌طور ملایم بپزد. 

 مرحله سوم

 در مرحله سوم از طرز تهیه خورشت به آلو باید به ‌ها را در اندازه‌ای مشابه با گوشت خورشتی درشت خرد کنید و آن‌ها را با کمی روغن در یک تابه مناسب تفت دهید. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر به، به‌ صورت ریز خرد شده باشد، در هنگام پخت له می‌شود و ظاهر خورشت شما به ‌طور کامل به ‌هم می‌ریزد. تفت دادن به ها را تا مرحله‌ای ادامه دهید که رنگ آن ‌ها به طلایی بزند. هنگامی که حس کردید گوشت خورشت به ‌طور کامل پخته، به ها را به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید خورشت برای 45 دقیقه با حرارت ملایم بپزد. 

 مرحله چهارم 

 در مرحله ‌چهارم، حدود 15 دقیقه مانده به سرو خورشت، آلوی خورشتی را نیز به غذا اضافه کنید. اگر آلو های شما سفت هستند بهتر است که قبل‌ از اضافه کردن آن‌ها به ترکیب، کمی با آب ولرم آن‌ها را بخیسانید. در انتها نیز مقداری شکر و آب‌لیمو نیز به خورشت خودتان اضافه کنید تا عطر و طعم خورشت شما دل‌نشین‌تر شود. در انتها شما باید اجازه دهید که غلظت خورشت شما به حد مناسب برسد.

خورش به جزو آن دسته از خورشت‌هایی است که باید به‌ صورت غلیظ سرو ‌شود. به‌ همین دلیل حتماً هنگام پخت مقدار آب مناسبی اضافه کنید و اجازه دهید که در انتها نیز آب غذای شما به ‌طور کامل کشیده شود تا بتوانید یک خورشت خوش‌ طعم و غلیظ را داشته باشید. شما می‌توانید این خورش را هم با برنج و هم با نان میل کنید. این‌ موضوع کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. برای خوش عطرتر شدن این غذا نیز می‌توانید هنگام اضافه کردن شکر و آب‌لیمو، مقداری زعفران دم ‌کرده نیر به غذا اضافه کنید.

 

طرز تهیه خورشت به آلو

 نکاتی که می‌توانند در طرز تهیه خورشت به آلو به کمک شما بیایند

خورشت به آلو جزو آن دسته از خورشت ‌هایی است که معمولاً با گوشت گوسفندی طبخ می‌شود. اما شما می‌توانید این غذا را با گوشت مرغ یا گوساله نیز طبخ کنید‌. به این موضوع توجه داشته باشید که برای تهیه خورشت به آلو بهتر است که از به هایی استفاده کنید که انسجام خوبی دارند و له نشده‌اند. به هایی که زیادی رسیده‌اند یا مقداری له‌ شده اند، بعد از چند دقیقه جوشیدن به ‌طور کامل انسجام خودشان را از دست می‌دهند و ظاهر خورشت شما را به ‌هم می‌ریزند. تفت دادن به ها باعث می‌شود تا این میوه انسجام خودش را هنگام پخت به‌ طور کامل حفظ کند. پس سعی کنید که به ها را مقدار کافی تفت دهید تا هم ‌رنگ آن‌‌ها طلایی شود و انسجام آن‌‌ها بهتر شود. برای خوشمزه‌تر شدن و بالا رفتن کیفیت خورشت، باید حتماً از با کیفیت‌ترین مواد اولیه علی الخصوص تازه‌ترین به ها استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت