بی بی عطار
تهیه ترشی کلم قرمز
  • آشپزخانه ایرانی
  • تهیه ترشی

تهیه ترشی کلم قرمز

ترشی کلم قرمز یکی از خوش‌طعم‌ترین ترشی‌هایی می‌باشد که تهیه و استفاده از آن اقدام پرطرفداری است. ترشی کلم قرمز یکی از اقتصادی‌ترین ترشی‌های موجود می‌باشد که شما تنها با استفاده از کلم و سرکه و ادویه و نمک می‌توانید آن را تهیه کنید. در ادامه قصد داریم برای شما در رابطه با طرز تهیه ترشی کلم قرمز اطلاعاتی را ارائه کنیم و به شما کمک کنیم تا با استفاده از مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین مواد اولیه و در سریع‌ترین زمان ممکن، ترشی کلم قرمز خودتان را تهیه نمایید و با استفاده از آن سفره خودتان را خوش‌رنگ‌تر کنید.

به‌ طور کلی ترشی‌ها در میان ما ایرانی‌ها طرفداران زیادی دارند. بسیاری از ما بدون ترشی غذا نمی‌خوریم و ترشی را به ‌عنوان یک المان برای خوردن بیشتر غذا در نظر می‌گیریم. در واقع می‌توان گفت که بدون ترشی، حتی ممکن است که غذا از گلوی بسیاری از ما پایین نرود. دقیقاً به ‌همین دلیل است که ما در این مقاله از بی بی عطار تصمیم گرفتیم، تا برای شما در رابطه با طرز تهیه ترشی کلم قرمز صحبت کنیم تا بتوانیم شما را در زمینه تهیه ترشی خودکفا سازیم و به شما کمک کنیم تا راحت‌تر ترشی‌های مورد نظر خودتان را تهیه نمایید.


طرز تهیه ترشی کلم قرمز

مواد اولیه لازم برای تهیه ترشی کلم قرمز 

پیشتر نیز برای شما گفتیم که مواد اولیه لازم برای تهیه ترشی کلم قرمز تنها چند قلم می‌باشند‌. شما می‌توانید با مواد اولیه کلم قرمز، نمک و سرکه و ادویه ترشی این ترشی خوش‌عطر و خوش‌رنگ را تهیه نمایید و از میل کردن آن لذت ببرید. حتی در بسیاری از موارد، شما می‌توانید کلم قرمزهایی که در یخچال شما باقی مانده و خورده نمی‌شوند را با تهیه ترشی کلم قرمز احیا کنید و از هدر رفت آن‌ها نیز تا حد زیادی جلوگیری نمایید. به واسطه راحتی تهیه، ترشی کلم قرمز به ‌عنوان یکی از آسان‌ترین و دم‌دستی‌ترین ترشی‌های موجود شناخته می‌شود که کنار غذایی بسیار خوش‌طعمی نیز می‌باشد. اجازه دهید در ادامه مراحل به عمل آوردن این ترشی خوش‌طعم را نیز با هم بررسی کنیم.

مواد اولیه لازم برای تهیه ترشی کلم قرمز

طرز تهیه ترشی کلم قرمز 

طرز تهیه ترشی کلم قرمز بسیار آسان و راحت می‌باشد. شما تنها باید با توجه به فاکتورهای مهم، تلاش کنید تا کیفیت ترشی خودتان را بالا ببرید. بیایید با هم بیشتر در ادامه در رابطه با طرز تهیه ترشی کلم قرمز صحبت کنیم.

مرحله اول 

در قدم اول برای تهیه ترشی کلم قرمز، شما باید کلم قرمزها را به ‌خوبی بشویید. برای شستن بهتر، کار عاقلانه این است که برگ‌های کلم را از هم جدا کنید تا بتوانید بعد از شستشو نیز آن‌ها را به‌ خوبی خشک کنید. به این نکته توجه داشته باشید که به‌ صورت صددرصد آب کلم باید گرفته شود تا در ادامه ترشی شما کپک نزند. بعد از شستن برگ‌های کلم، آن‌ها را در یک آبکش قرار دهید و چند ساعت زمان دهید تا آب آن‌ها برود. بعد از آن، با یک دستمال تمیز آب اضافی موجود روی کلم‌ها را بگیرید تا خشک شوند. 

 

مرحله دوم 

در مرحله دوم برای تهیه ترشی کلم قرمز شما باید کلم‌های خودتان را خرد کنید. برای زیباتر شدن ترشی کلم، بهتر است که کلم‌ها را به‌ صورت نواری و کاملاً نازک خرد کنید. این کار کمک می‌کند تا ترشی شما جذاب‌تر و زیباتر شود.

مرحله سوم 

در مرحله سوم شما باید کلم‌هایی که خرد کرده بودید را درون یک ظرف مناسب بریزید و آن‌ها را با نمک و ادویه ترشی مخلوط کنید. بعد از ریختن نمک و ادویه‌ها روی کلم‌ها، برای پیش رفتن دقیق روی اصول تهیه ترشی کلم قرمز، نمک را به‌ خوبی با کلم‌ها مخلوط کنید. بهتر است که با دست و به‌ صورت آرام این کار را انجام دهید تا از آسیب دیدن برگ‌های خرد شده کلم و له شدن آن‌ها جلوگیری کنید. زیاد هنگام مخلوط کردن کلم‌ها، آن‌ را دست‌مالی نکنید زیرا این کار باعث می‌شود تا ترشی شما در ادامه حالتی نرم و له به خودش بگیرد. بعد از این‌ که کلم‌ها را با نمک و ادویه مخلوط کردید، روی آن را به‌ طور کامل با سلفون بپوشانید. این کار به شما کمک می‌کند تا اجازه دهید که نمک به خرد کلم برود.

حدوداً 30 دقیقه به این ترکیب زمان دهید تا به ‌خوبی استراحت کند‌. این کار باعث می‌شود تا در ادامه ترشی کلم شما عطر و طعم فوق‌العاده‌ای بگیرد. می‌توانید برای بهبود شرایط، این ترکیب را در این 30 دقیقه چند دفعه هم بزنید. برای هم زدن این ترکیب، باز هم از دست خود کمک بگیرید و  به ‌آرامی ترکیب را با هم مخلوط کنید.


ترشی کلم قرمز

مرحله‌ چهارم 

در مرحله چهارم از طرز تهیه ترشی کلم قرمز، شما باید ظرف ترشی خود را آماده کنید. بهترین ظرف ترشی برای این کار ظرف شیشه‌ای با درب مناسب و صددرصد چفت می‌باشد. ترکیب کلم و نمک را به ‌آرامی درون ظرف بریزید. به ‌هیچ‌ عنوان روی کلم‌ها فشار نیاورید زیرا این کار باعث می‌شود تا کلم ها آسیب ببینند و در ادامه ترشی شما ظاهر مناسبی نداشته باشد. اگر مواد موجود بیشتر از ظرفیت ظرف هستند، سعی کنید که از یک‌ ظرف دیگر بهره ببرید. این فاکتور‌ها فوت‌های کوزه‌گری هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا ترشی خوش ‌طعمی داشته باشید.

 

مرحله آخر از تهیه ترشی کلم قرمز 

در مرحله‌ آخر از تهیه ترشی کلم قرمز، شما باید سرکه را به ترکیب اضافه کنید. سرکه را تا حدی درون ظرف ترشی بریزید که حدود یک سانت بالای کلم‌ها را بپوشاند. این کار باعث می‌شود تا شانس خراب شدن ترشی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا ‌کند. بعد از این که سرکه را به ترکیب اضافه کردید، درب ظرف را ببندید.

سعی کنید تا ظرفی را انتخاب کنید که اجازه ورود هوا به داخل ترشی را ندهد. در غیر این صورت ممکن است که ترشی شما خراب شود. بعد از بستن در ظرف، ترشی را در هوای آشپزخانه برای حدود 7 روز نگه دارید. این 7 روز استراحت باعث میشود ترشی شما جا بیفتد و خوش‌طعم و خوش‌عطر شود. بعد از این ‌که درب ترشی را باز کردید، دیگر نباید آن را در دمای محیط قرار دهید زیرا این موضوع باعث خراب شدن ترشی شما می‌شود. بعد از باز کردن درب ترشی، آن را در یخچال نگه‌داری کنید تا زمانی ‌که ترشی شما تمام شود و شما هوس کنید تا دوباره ترشی کلم قرمز تهیه نماید.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

جمع‌بندی 

ما در این محتوا سعی کردیم برای شما در رابطه با طرز تهیه ترشی کلم قرمز صحبت کنیم و برای شما بگوییم که چگونه می‌توانید ترشی کلم قرمز خوش‌طعم و حرفه‌ای داشته باشید. به‌ طور کلی ترشی کلم قرمز یکی از دوست ‌داشتنی‌ترین ترشی‌هایی است که هم نحوه تهیه آن راحت است و هم بسیار خوش عطر و طعم می‌باشد. آن دسته از افرادی که زیاد حوصله ترشی درست کردن ندارند، می‌توانند تنها با سه قلم محصول ساده و در سریع‌ترین زمان ممکن، ترشی کلم قرمز مد نظرشان را درست کنند از میل کردن آن لذت ببرند.

به واسطه این ‌که شما همواره به کلم قرمز دسترسی دارید، ترشی کلم قرمز محصولی است که می‌تواند در هر فصلی از سال تهیه شود و مورد استفاده قرار بگیرد. شما با کمی خلاقیت می‌توانید ترشی کلم قرمز را با سایر مواد اولیه نیز درست کنید. یعنی در این ترشی تنها از کلم قرمز بهره نبرید و از سایر سبزیجات مثل لبو یا هویج نیز در این ترکیب مورد استفاده قرار دهید. در این شرایط ترشی شما به رنگ قرمز خوش‌رنگ در می‌آید و می‌تواند به شما کمک کند تا از خوش سلیقه بودن خود لذت زیادی ببرید.​

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت