بی بی عطار
طرز تهیه خوراک بادمجان و عدس
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه خوراک بادمجان و عدس

خوراک بادمجان و عدس، یک نوع غذای کاملاً گیاهی و بسیار خوشمزه است که سرشار از پروتئین است و می‌توانید به عنوان یک شام خوشمزه و مقویآن را تهیه کنید. از آنجایی که  عدس سرشار از آن است و به عنوان یکی از حبوبات پر از فیبر و پروتئین است و می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای کودکان هم به حساب آید. در ادامه با آموزش طرز تهیه خوراک بادمجان و عدس با بی بی عطار همراه باشید.

 

مواد لازم جهت تهیه خوراک بادمجان و عدس

بادمجان مکعبی خرد کرده  : ۳-۴ عدد

عدس : ۱۰۰ گرم

گوجه فرنگی : 3 عدد

پیاز خرد شده : یک عدد

سیر له شده : ۴-۵ حبه

رب گوجه فرنگی : یک قاشق سوپخوری

روغن زیتون : دو قاشق غذاخوری

رب انار : ۳ قاشق سوپخوری

آویشن : دو قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز: یک قاشق چایخوری

نمک و زردچوبه : به میزان لازم

جعفری خرد شده : برای تزئین

طرز تهیه خوراک عدس و بادمجان

برای تهیه این غذای خوشمزه و سنتی شما می‌توانید از بادمجان دلمه‌ای یا باریک استفاده کنید. ظاهر و اندازه بادمجان برای این غذا اهمیتی ندارد. ابتدا بادمجان‌ها را پوست بکنید و در یک صافی بریزید، روی سطح بادمجان‌ها را نمک بپاشید تا تلخی آن گرفته شود. سپس یکی دو ساعت آن را کنار بگذارید. 

بعد از گذشت این زمان بادمجان را تک تک از صافی برداشته بفشارید تا آب تلخی آن جدا شود، آن‌ها را شسته و سپس خرد کنید در سینی فر ریخته روی آن را با روغن اسپری کنید و در فر بگذارید تا زمانی که کمی برشته شود.

 

در ظرف مناسبی پیاز خرد شده را کمی تفت دهید سپس سیر خرد شده را اضافه کنید تا زمانی که عطر سیر خارج شود. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس زمان اضافه کردن ادویه‌هاست. فلفل قرمز و آویشن را به همراه مقدار مناسبی نمک اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. گوجه‌فرنگی را در که غذاساز پوره کرده اید یا به وسیله رنده شده به ظرف اضافه کنید و اجازه دهید تا زمانی که به جوش بیایید و چندین غل بزن روی حرارت باقی بماند.

عدس را در ظرف مناسبی شسته و به ظرف سس اضافه کنید تا زمانی که عدس پخته شود.حالا روغن زیتون را اضافه کنید و اجازه دهید خورش روی حرارت ملایم جا بیفتد. خوراک شما آماده است.

در اینجا می‌توانید بادمجان‌های برشته شده در فر را به ظرف عدس و سس اضافه کنید، تا کمی با هم پخته شوند و یا عدس و سس پخته را در ظرف مورد نظرتان ریخته و بادمجان‌ها را روی آن بریزید. در صورت تمایل کمی جعفری خرد شده را آن ریزید و نوش جان کنید.

 

نکات طرز تهیه خوراک عدس و بادمجان

  • ترکیب آویشن و عدس ترکیب فوق العاده ای است. بعد از اتمام پخت حتماً روی خوراک عدس و بادمجان، از آویشن استفاده کنید.
  • این خورش خوشمزه را می‌توانید به صورت خوراک میل کنید و یا همراه برنج سرو کنید.
  • از ماست چکیده یا کمی رب انار می‌توانید برای تزیین این غذا استفاده کنید.
  • شما می‌توانید از گوشت هم در این غذا استفاده کنید. در این حالت می‌توانید گوشت را به همراه کمی پیاز بپزید و به خوراک اضافه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت