بی بی عطار
پول بیبر و کاربردهای آن
  • ادویه ها

پول بیبر و کاربردهای آن

فلفل یکی از ادویه‌های پرمصرف در آشپزی است که انوع مختلفی دارد. انواع فلفل با عطر و رنگ و طعم‌های مختلف در دسترس است. یکی از رایج‌ترین ادویه‌هایی که در ترکیه استفاده می‌شود؛ فلفل ورقه ورقه شده یا پول بیبر است. ( همچنین به آن آلیپو بیبر یا پیمنتو دی آلیبو ) نیز می‌گویند. این ادویه به صورت پیش فرض در هر وعده غذایی استفاده می‌شود و در بیشتر رستوران‌ها شما می‌توانید آن را در کنار نمک و دیگر ادویه‌های روی میز ببینید. این فلفل را به سادگی می‌توانید در منزل آماده کنید.

خواص و فواید فلفل پول بیبر

این فلفل علاوه بر طعم خوبی که دارد، دارای خواصی است شامل :

کاهش قند خون

کمک به هضم غذا

بهبود سیستم گوارش

کاهش التهابات

کاهش دردهای روماتیسمی

منبع غنی ویتامین ها و مواد مغذی

طرز تهیه پول بیبر در منزل

این نوع فلفل، پودر و خشک نیست و نیمه خشک یا ساتوری مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه آن فلفل گوشتی قرمز را ساتوری کنید و برای مصرف روزانه در شیشه در بسته نگهداری کنید. پودر فلفل قرمز Pulbiber را می‌توانید با روغن زیتون ترکیب کرده و به عنوان بهترین چاشنی برای انواع غذاها استفاده کنید.

 

طریقه مصرف و کاربرد فلفل پول بیبر

مردم ترکیه پول بیبر را به صورت ساطوری خورد کرده و خشک می‌کنند و از آن به عنوان چاشنی غذاهای مختلف از سالاد گرفته تا غذاهای گوشتی استفاده می کنند. پول بیبر را می‌توان جایگزین مناسبی برای پاپریکا و فلفل قرمز دانست. این فلفل را می‌توان در انواع غذاها از جمله استیک، کباب‌ها و سالادها، سوپ، ماکارونی، پیتزا، و میگو کبابی استفاده کرد. از این فلفل به همراه آبلیمو و روغن زیتون برای طعم دار کردن مرغ و گوشت کبابی استفاده کنید و به غذاهای دریایی اضافه کنید.

طعم پول بیبر

ته مزه پول بیبر یادآور طعم زیره و میوه بوده و طعم آن تقریباً مثل فلفل چیلی است اما تندی ملایم تری دارد و به دلیل افزودن نمک و روغن در فرایند خشک کردن، کمی شور و چرب است. تندی پول بیبر آزاردهنده نیست و همه افراد با ذائقه‌های مختلف می‌توانند آن را استفاده کنند اما توجه داشته باشید که در مصرف این فلفل زیاده روی نکنید.

 

پول بیبر در چه غذاهایی استفاده میشود؟

از این فلفل هم می توانید مثل سایر انواع فلفل‌ها در پخت انواع غذاها استفاده کنید، درست مثل فلفل‌ها و چاشنی‌های دیگر که هنگام طبخ به مواد اولیه اضافه می‌شود. طعم این فلفل که در غذاهای عربی و ترکی به مراتب بیشتر است، با هر ذائقه ای سازگار بوده و نظر هر کدام از سمت از شما را جلب خواهد کرد.

 

 منبع : یکتا پرس 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت