بی بی عطار
طرز تهیه بورانی کدو و گردو
  • آشپزی با ادویه ها

طرز تهیه بورانی کدو و گردو

بورانی کدو سبز و گردو یکی از پیش غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورانی کدو و گردو در ادامه با بی بی عطار همراه باشید:

 

مواد لازم برای بورانی کدو و گردو

کدو سبز : 2 عدد
سیر: ۲ حبه
کره : ۱۰ گرم
روغن زیتون: یک قاشق مرباخوری
پودر پیاز:  به مقدار کافی


مواد گردویی روی بورانی

مغز گردو: ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری
ماست: ۵ قاشق غذاخوری
نعنا تازه یا خشک : به مقدار کافی

پاپریکا: به میزان لازم
پول بیبر : به میزان لازم


 

طرز تهیه بورانی کدو و گردو

برای تهیه بورانی کدو و گردو خوشمزه ابتدای کار کدو سبز را می‌شوییم، سپس به صورت حلقه‌ای خرد می‌کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می‌کنیم و با دندانه‌های ریز رنده، رنده می‌کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

حالا کره و روغن زیتون را درون قابلمه می‌ریزیم، سپس اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه سیر را به قابلمه اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس برش‌های کدو سبز را درون قابلمه اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم.

در این مرحله به دلیل آن که کدو سبز آب می‌اندازد، ۲ قاشق آب به کدو سبز اضافه می‌کنیم، سپس نمک و پودر پیاز را می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم، سپس درب قابلمه را می‌بندیم و اجازه می‌دهیم کدو سبز کاملاً بپزد و نرم شود.

در همین حین مواد گردویی را آماده می‌کنیم، برای این منظور ابتدا روغن زیتون را درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم روغن گرم شود. در ادامه پول بیبر را به همراه پودر پاپریکا به آن اضافه می‌کنیم.

حالا مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم و درون قابلمه می‌ریزیم، سپس تفت می‌دهیم تا بوی خامی گردو از بین برود. حالا مخلوط گردویی را از روی حرارت برمی‌داریم. در ادامه زمانی که کدو سبز کاملا پخت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

در نهایت اجازه می‌دهیم کدو سبز و مخلوط گردویی کاملاٌ خنک شوند، سپس کدو سبز را درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم. در ادامه ماست را به همراه نعناء روی کدوها ریخته، سپس مخلوط گردویی را روی ماست به صورت پخش می‌ریزیم و سرو می‌کنیم. نوش جان.

 

منبع : chishi.ir

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت