بی بی عطار
طرز تهیه سوپ ذرت خوشمزه و مقوی
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه سوپ ذرت خوشمزه و مقوی

اگر به دنبال یک سوپ خوش آب و رنگ و مجلسی هستید، کافی است یکبار سوپ ذرت را امتحان کنید. این سوپ به دلیل داشتن مرغ و ذرت علاوه بر خواص زیاد و مواد مغذی دارای طعم خامه‌ای و عالی است. سوپ ذرت را به روش‌های متنوعی می توانید تهیه کنید که در این مقاله از مجله آشپزی بی بی عطار شما را با یکی از چندین روش مختلف طرز تهیه سوپ ذرت آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید:

سوپ ذرت با شیر و قارچ

مواد لازم 

سینه مرغ: یک عدد
ذرت پخته شده: یک لیوان
پیاز: ۲ عدد
آرد ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
قارچ: ۱۰ عدد
هویج: یک عدد
جعفری خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
شیر: سه لیوان

طرز تهیه سوپ ذرت و قارچ

مرحله اول

برای شروع ابتدا سینه مرغ را به همراه یک پیاز کوچک و مقداری آب در یک قابلمه کوچک بپزید. بعد از پخت مرغ، آن را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

در حین پخت سینه مرغ در ظرف دیگری، پیاز خورد شده را کمی در روغن تفت دهید تا سبک شود، قارچ‌ها را که به صورت اسلایسی خورد شده را به پیاز اضافه کنید و با حرارت بالا به پخت ادامه دهید. حرارت بالا باعث شکل حفظ ظاهری قارچ‌ها و آب نشدن حین پخت می‌شود. سپس آرد ذرت را به محتویات تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید. آرد ذرت باعث قوام سوپ می‌شود. حالا زمان اضافه کردن هویج رنده شده است. سعی کنید هویج‌ها را با رنده بسیار ریز رنده کنید تا بافت نهایی سوپ قشنگ‌تر و یکدست ترباشد.

مرحله سوم

مواد آماده شده را به ظرف آب مرغ پخته شده اضافه کنید. سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه ذرت، جعفری خرد شده و نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به ظرف سوپ اضافه کنید. در نهایت شیر را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید به همراه سایر مواد سوپ به مدت نیم ساعت بپزد و جا بیفتد. بعد از آن  سوپ ذرت با قارچ و شیر شما آماده سرو است. می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر با تزیین جعفری و خامه و دانه‌های ذرت سرو و میل کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت