بی بی عطار
طرز تهیه لازانیا در قابلمه
  • اشپزی بین‌الملل

طرز تهیه لازانیا در قابلمه

لازانیا یک غذای ایتالیایی است که در حال حاضر در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است. ما ایرانی‌ها نیز به این غذای خوش ‌طعم علاقه بسیار زیادی داریم. به دلیل این ‌که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود از انواع متفاوت سبزیجات در این غذا استفاده کنید، لازانیا مورد پسند بسیاری از افراد در سراسر جهان واقع شده ‌است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که لازانیا تنها با فر قابل پختن است، اما ما در این محتوا قصد داریم برای شما در رابطه با طرز تهیه لازانیا در قابلمه صحبت کنیم.

اگر شما نیز به فر دسترسی ندارید اما نمی‌توانید دست از خوردن این غذای خوشمزه و شگفت ‌انگیز بکشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید. شما می‌توانید لازانیا را هم به ‌صورت چرب‌ و پر ملات درست کنید، و هم به‌ جای استفاده از گوشت در آن از سبزیجات گوناگون بهره ببرید. مطمئن باشید که اگر رژیم گیاه‌ خواری دارید، لازانیا می‌تواند به ‌عنوان یک غذای خوشمزه عالی در رژیم غذایی شما جای بگیرد.

طرز تهیه لازانیا در قابلمه

 

مواد لازم برای تهیه لازانیا در قابلمه 

برای تهیه لازانیا در قابلمه به سبک بی بی عطار، مواد اولیه گوناگونی نیاز است. برخی از این مواد اولیه به‌ صورت پایه‌ای در تمام دستور های پخت لازانیا وجود دارند اما برخی دیگر می‌توانند به‌ صورت سلیقه‌ای اضافه یا حذف شود. 

موادی که جزء سبزیجات نیستند، مواد اولیه اصلی در دستور پخت لازانیا هستند. سبزیجات دیگری مانند قارچ، فلفل دلمه‌ای، هویج رنده ‌شده، نخود فرنگی، ذرت، و ... جزو آن دسته از مواد اولیه هستند که می‌توانند به سلیقه شما حذف یا اضافه شوند. به‌ هر حال لازانیا غذای بسیار لازانیا غذایی بسیار منعطفی است و شما می‌توانید به هر نحوی که می‌خواهید آن را بپزید. 

لازانیا در قابلمه

طرز تهیه لازانیا در قابلمه 

برای درست کردن لازانیا در قابلمه، در اقدامات اولیه باید مواد لازانیا را آماده کنید و در انتها به‌ جای گذاشتن لازانیا در فر، آن را در قابلمه بپزید. بیایید با یکدیگر مراحل پخت این غذای خوشمزه را بررسی کنیم.

مرحله اول آماده کردن مواد میانی 

در مرحله اول از پخت لازانیا در قابلمه، شما باید مواد میانی لازانیا را آماده کنید. برای این کار، پیاز به مقدار دلخواه را به ‌صورت کاملاً ریز خرد کنید و آن را به ‌طور کامل سرخ کنید. به سلیقه خودتان می‌توانید در مرحله بعدی از گوشت چرخ ‌کرده یا سوسیس استفاده کنید. گوشت یا سوسیس را درون تابه بریزید و اجازه دهید که به‌ طور کامل با پیاز بپزد. در این مرحله می‌توانید ادویه‌جات شامل فلفل سیاه و ادویه ایتالیایی را نیز به ترکیبات اضافه کنید.

استفاده از ادویه لازانیا و پیتزا که یکی از ادویه‌های ترکیبی است در غذاهایی مثل پیتزا، لازانیا، پاستا و انواع بورک‌ها طعم بسیار خوبی به غذای شما می‌دهد.

در ادامه سبزیجاتی که نیاز به پخت دارند مانند قارچ، فلفل دلمه‌ای ذرت، نخود فرنگی، هویج رنده‌شده و ... را به ترکیب گوشت و پیاز اضافه کنید و اجازه دهید که آن‌ها بپزند. اگر سبزیجات شما از قبل بخارپز شده‌اند، نیازی به پخت آن‌ها نیست. می‌توانید هنگام ریختن مواد میان لایه‌ها، این سبزیجات را به ترکیب اضافه کنید. اضافه کردن پودر پاپریکا به این ترکیب می‌تواند در خوشمزه‌تر شدن غذای شما تاثیر شگفت ‌انگیزی داشته باشد.


مواد لازانیا

مرحله دوم، آماده کردن لازانیا 

بعد از این‌ که مواد میانی لازانیا را آماده کردید، نوبت به آماده کردن لازانیا می‌رسد. شما می‌توانید لازانیای مورد نظر خودتان را از هر برندی که مورد پسندتان می‌باشد خریداری کنید. در یک قابلمه نسبتاً بزرگ، آب بریزید و اجازه دهید که آب جوش بیاید. بعد از جوشیدن آب مقداری آب‌ لیمو، نمک و روغن را به آب اضافه کنید تا لازانیا ها به یکدیگر نچسبند. بعد ورقه‌ها را در آب بریزید. هنگامی ‌که ورقه های لازانیا کاملاً پختند، آن‌ها را آبکش کنید و طوری آن‌ها را قرار دهید که لایه‌های لازانیا به یکدیگر نچسبند.

مرحله سوم، آماده کردن سس بشامل

بعد از آماده کردن مواد میانی و ورقه‌های لازانیا نوبت به مهمترین بخش پخت لازانیا در قابلمه، یعنی آماده کردن سس می‌رسد. سس بشامل جزو آن دسته از سس‌هایی می‌باشد که تاثیر بسیار زیادی در طعم عالی و شگفت ‌انگیز لازانیا دارد. برای آماده کردن این سس، مقداری کره را درون قابلمه بریزید و بعد از آب شدن، آرد را به ترکیب اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری آرد برای حدود چهار الی پنج نفر کافی است. در ادامه حدود یک لیوان شیر هم دما با محیط را به ‌تدریج به این ترکیب اضافه کنید. به‌ صورت مداوم ترکیب هم بزنید تا ماده‌ای کمی رقیق تر از سس کچاپ حاصل شود. مقداری نمک و فلفل سیاه و جوز هندی روی مواد بپاشید و بعد از خاموش کردن شعله، یک قاشق غذاخوری خامه را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

مرحله چهارم، چیدن مواد 

برای درست کردن لازانیا در قابلمه ظرف مورد نظر خودتان را بردارید و کف آن را به ‌طور کامل چرب کنید. به عنوان لایه اول لازانیا بچینید و بعد به‌ ترتیب، سس بشامل، مواد میانی و پنیر پیتزا را روی ورقه‌های لازانیا بچینید. در ادامه دوباره ورقه لازانیا، سس بشامل، مواد میانی و پنیر پیتزا را اضافه کنید و آن ‌قدر این مراحل را ادامه دهید تا مواد شما تمام شوند. اجازه دهید که لایه آخر شما پنیر پیتزا باشد. در انتها قابلمه مورد نظر خودتان را روی شعله بسیار کم قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید. اجازه دهید که غذای شما برای حدود 30 دقیقه بپزد. اگر می‌خواهید غذای شما به‌ صورت یکدست پخته شود، می‌توانید بین که قابلمه و شعله، شعله پخش‌ کن قرار دهید.

 

چگونه می‌توانم لازانیا در قابلمه را خوشمزه‌تر درست کنم؟

  1. هیچگاه سس بشامل را نادیده نگیرید. این سس تاثیر شگفت‌انگیزی در طعم غذای شما دارد. علاوه‌ بر این موضوع، سس بشامل به شما کمک می‌کند تا هنگام برش زدن و جدا کردن لازانیا، تکه‌های بریده ‌شده به‌ صورت قلفتی بیرون بیایند. همچنین بشامل در لطیف‌تر شدن غذای شما تاثیرگذار می‌باشد و از خشک شدن لازانیا تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌کند.
  2. به جای گوشت چرخ‌ کرده یا سوسیس، می‌توانید از گوشت مرغ نیز استفاده کنید. 
  3. اگر لازانیای شما ادویه‌ی خاصی دارد، حتماً از ادویه در غذای خودتان بهره ببرید. 
  4. اگر عاشق پنیر پیتزا هستید، می‌توانید از پنیر پیتزای بیشتری استفاده کنید.
  5. اضافه کردن یک یا چند حبه سیر به ترکیب پیاز داغ می‌تواند لازانیای شما را خوش عطر تر کند.
  6. استفاده از ادویه جات در این غذا بسیار حائز اهمیت است. جوز هندی یکی از معطرترین ادویه‌هایی است که استفاده از آن در این سس بشامل طعم آن را بسیار عالی می‌کند. 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت