بی بی عطار
طرز تهیه دیپ ماحامارا
  • آشپزی با ادویه ها
  • اشپزی بین‌الملل

طرز تهیه دیپ ماحامارا

دیپ فلفل ماحامارا ( Muhammara Dip ) یکی از دیپ‌های خوشمزه و خوشرنگ است که اصالتا مربوط به حلب سوریه است. این دیپ را ترکیبی از شور، شیرین و دودی است. طرز تهیه این دیپ  بسیار آسان است و نتیجه نهایی آن عالی و خوش و خوش طعم و عطر است. این دستورالعمل بسیار آسان است و فقط به 10 ماده اولیه نیاز دارد. شما می‌توانید از این دیپ به عنوان یک پیش غذا، یا یک شام سبک و برای مهمانی‌ها به عنوان یکی از آیتم‌های میز مهمانی استفاده کنید طعم نهایی این دیپ، طعم کاملاً خامه ای است، به خصوص با نان پیتای تازه طعمی عالی دارد.

 

مواد لازم برای تهیه دیپ فلفل ماحامارا :

فلفل دلمه‌ای قرمز بزرگ : 3 عدد
رب انار : 2-3 قاشق غذاخوری
گردوی خام : 1/2 فنجان
آرد سوخاری: 3 قاشق غذاخوری
پودر زیره سبز: 1/2 قاشق چایخوری
نمک دریا: 1/2 قاشق چایخوری
فلفل پاپریکا : 2 قاشق چایخوری

 فلفل قرمز:  1/4 قاشق چایخوری
سیر : یک حبه
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

آب لیموترش تازه : 2 قاشق غذاخوری


طرز تهیه دیپ فلفل ماحامارا :

برای تهیه این دیپ، همه چیز با فلفل دلمه‌ای قرمز برشته شده برای داشتن یک پایه دودی و شیرین شروع می‌شود. فر را با دمای 450 درجه فارنهایت (232 درجه سانتیگراد) گرم کنید و فلفل‌دلمه ای کامل را مستقیماً روی یک ورقه فویل قرار دهید. به مدت 20-25 دقیقه یا تا زمانی که سطح بیرونی آن سیاه شود، درون فر قرار دهید .سپس فلفل دلمه‌ای‌های کباب شده را به مدت 10 دقیقه در یک ظرف در بسته یا پلاستیک قرار دهید تا کندن پوست آن راحتتر شود، سپپس آن را از پلاستیک خارج و پوست  و دانه‌های فلفل را جدا کنید.

حالا نوبت اضافه کردن ادویه و چاشنی‌های مورد نیاز است.  لیمو برای اسیدیته دیپ، گردو برای طعم گس، پودر زیره برای طعم دودی، فلفل چیلی حلب برای گرما، رب انار برای شیرینی و عمق طعم، آرد سوخاری برای بافت، روغن زیتون برای چربی و نمک دریا برای طعم کلی، همه مواد ذکر شده را در غذاساز بریزید.

 


 

سپس فلفل‌های آماده شده در مرحله اول را اضافه کنید و چند پالس بزنید تا مخلوط شوند، تا حدی که به مخلوط یکدستی برسید. در صورت نیاز طعم آن را بچشید و  با توجه به ذائقه خود تندی یا ترشی آن را اضافه کنید.

نکات تهیه و سرو دیپ خوشمزه ماحامارا

  • این دیپ را با سبزیجات تازه مثل هویج و کرفس و یا نان پیتای تازه یا نان تست و کراکر می‌توانید دلخواه سرو کنید!
  • بهترین حالت مصرف این دیپ زمانی است که تازه است، ولی برای مدت سه روز می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کنید. در زمان مصرف اجازه دهید به دمای اتاق برسد سپس سرو کنید.
     

 

منبع : www.minimalistbaker.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت