بی بی عطار
طرز تهیه میرزا قاسمی رستورانی
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه میرزا قاسمی رستورانی

غذاهای شمالی به دلیل رنگ و بوی شگفت ‌انگیزشان جزء پرطرف‌دارترین غذاهای ایرانی می‌باشند. میرزا قاسمی یکی از غذاهای خوشمزه شمالی است که به دلیل طعم دودی‌اش طرفداران زیادی دارد. اگر به‌ دنبال تهیه میرزا قاسمی رستورانی هستید و می‌خواهید که این غذای خوشمزه را در حرفه‌ای‌ترین حالت ممکن درست کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید. اصالت میرزا قاسمی به شهر گیلان بازمی‌گردد و ترکیبات اصلی این غذا شامل بادمجان و سیر می‌شوند. بسیاری از افراد به دلیل وجود سیر، حس می‌کنند میرزا قاسمی آن ‌قدرها که باید و شاید خوشمزه نیست. اما به این ‌موضوع توجه داشته باشید که ترکیب بادمجان، سیر، گوجه ‌فرنگی و ادویه‌های خوش ‌طعم با این غذا کاری می‌کند که هیچ ‌کس نمی‌تواند از خوردن آن دست بکشد. برای تهیه میرزا قاسمی رستورانی به سبک بی بی عطار، فروشگاه اینترنتی خرید ادویه با ما همراه بمانید. 

طرز تهیه میرزا قاسمی رستورانی
برای درست کردن میرزا قاسمی رستورانی، به چه مواد اولیه‌ای نیاز داریم؟

اگر می‌خواهید میرزا قاسمی خوش ‌مزه و خوش عطری داشته باشید، باید به سراغ تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه بروید. برای درست کردن میرزا قاسمی، شما به مواد غذایی زیر نیاز دارید:

  • بادمجان: 6 عدد
  •  سیر: 2 حبه
  • تخم‌ مرغ: 2 عدد
  • گوجه‌ فرنگی: 2 عدد
  • روغن مایع: به مقدار لازم
  • پول بیبر : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه میرزا قاسمی رستورانی 

برای تهیه میرزا قاسمی رستورانی شما باید مراحل خاصی را طی کنید. به‌ طور کلی میرزا قاسمی اصلا غذایی سخت و زمانبری نیست، تنها به انرژی نیاز دارد. برای یادگیری روند درست کردنی میرزا قاسمی رستورانی با ما همراه باشید.

مرحله اول، آماده کردن بادمجان ‌ها 

برای این ‌که شما میرزا قاسمی رستورانی خوش‌ طعمی داشته باشید، باید بادمجان‌ها را کباب کنید. در مرحله اول بادمجان‌ها را به‌ خوبی بشویید و اجازه دهید که آب آن‌ها به‌ طور کامل خشک شود. می‌توانید بادمجان‌ها را روی شعله اجاق گاز آشپزخانه خود کباب کنید یا آن‌ها را روی ذغال بپزید. برخی از افراد نیز بادمجان‌ها را داخل سینی فر قرار می‌دهند و اجازه می‌دهند که آن‌ها در فر کبابی شوند. بعد از کباب کردن بادمجان‌ها، اجازه دهید که آن‌ها کمی سرد شوند. حال پوست آن‌ها را به ‌طور کامل بگیرید و بعد بادمجان‌ها را پوره کنید. شما می‌توانید از روش ‌های گوناگون و متنوعی برای پوره کردن بادمجان‌ ها استفاده کنید. اگر طعم دودی بادمجان را دوست ندارید، می‌توانید آن‌ ها را بخارپز کنید اما به این ‌موضوع توجه داشته باشید که ویژگی اصلی و شگفت ‌انگیز میرزاقاسمی، طعم و بوی کبابی آن است. 

میرزا قاسمی رستورانی

مرحله دوم، آماده کردن گوجه 

بعد از تهیه بادمجان‌ های کبابی برای تهیه میرزا قاسمی رستورانی، شما باید گوجه‌ها را آماده کنید. روش‌های متفاوتی برای آماده کردن گوجه وجود دارد. شما یا می‌توانید گوجه‌ها را برای چند دقیقه در آب جوش بریزید تا پوست آن‌ها راحت کنده شود. همچنین می‌توانید گوجه‌ها را هنگام کباب کردن بادمجان‌ ها، روی حرارت بگیرید. بعد از این ‌که پوست گوجه را کندید، آن را نیز مانند بادمجان به‌ صورت کامل پوره کنید. شما می‌توانید گوجه را با رنده  به ‌طور کامل پوره کنید یا آن را در غذا ساز بریزید. علاوه ‌بر این موارد، می‌توانید آن را به ‌آرامی و با گوشت ‌کوب نیز له کنید.

مرحله سوم، مرحله نهایی تهیه میرزا قاسمی رستورانی 

در مرحله آخر از مراحل پخت میرزا قاسمی رستورانی، شما باید سیرهای رنده ‌شده یا ریز خرد شده را با روغن تفت دهید. در ادامه ادویه‌های مورد پسند خودتان را به سیر اضافه کنید و اجازه دهید تا سیر و ادویه‌‌ها مخلوط شوند. در قدم بعدی بادمجان‌های پوره شده را نیز به این ترکیب اضافه کنید و برای حدود 20 دقیقه به‌ طور کامل تفت دهید. در ادامه نیز گوجه ‌های پوره شده را اضافه کنید و این ترکیب را به ‌آرامی هم بزنید تا آب گوجه ‌فرنگی به طور کامل گرفته شود.

اگر می‌خواهید عطر و طعم میرزا قاسمی شما بیشتر شود، می‌توانید در این مرحله یک قاشق غذاخوری رب به ترکیب اضافه کنید. در قدم بعد، مواد موجود در تابه را در یک طرف جمع کنید و بعد تخم ‌مرغ‌ ها را در قسمت خالی تابه بشکنید. هنگامی‌ که تخم‌ مرغ ‌های شما به ‌طور کامل سفت شدند، آن‌ها را با مواد میرزا قاسمی به‌ طور کامل مخلوط کنید تا یکدست شود. اجازه دهید تا این مواد برای حدود چند دقیقه با یکدیگر بپزند. در انتها پول بیبر را اضافه کنید و مخلوط کنید. غذا را در ظرف سرو مورد نظر بکشید و آن را هر طور که می‌خواهید تزیین کنید.

نکات حرفه‌ای در تهیه میرزا قاسمی رستورانی

  1. می‌توانید برای خوش ‌رنگ و لعاب تر شدن میرزا قاسمی رستورانی، رب را تفت دهید و بعد به ترکیب اضافه کنید.
  2. اگر به طعم سیر علاقه‌مند هستید، می‌توانید سیر بیشتری را به ترکیب اضافه کنید.
  3. میرزا قاسمی هر چه چرب‌ تر باشد، خوش‌طعم‌تر خواهد بود. 
  4. بعضی از افراد به جای سیر، در میرزا قاسمی از پیاز سرخ ‌شده استفاده می‌کنند. 
  5. می‌توانید به ‌دلخواه خودتان در میرزاقاسمی از مغز گردو نیز استفاده کنید. 
  6. اگر دوست دارید گوجه‌‌ها زیر دندانتان بیایند، می‌توانید به‌ جای پوره کردن، آن ‌ها را خرد کنید‌.
  7. هر چه بادمجان هایی که برای درست کردن میرزا قاسمی رستورانی آن‌ ها را تهیه کرده‌اید نازک‌تر و قلمی تر باشند، غذای شما خوشمزه‌تر خواهد بود.
  8. برای تزیین میرزا قاسمی می‌توانید از نیمرو در کنار غذا استفاده کنید. در این شرایط بهتر است که تخم‌ مرغ کمتری را در داخل میرزا قاسمی بریزید.

نکات حرفه ای در تهیه میرزا قاسمی رستورانی

جمع‌بندی

میرزا قاسمی رستورانی اصل با همین روشی پخته می‌شود که ما در این محتوا برای شما بیان کردیم. اما برخی افراد تغییراتی را در دستور پخت اصلی این غذا ایجاد کرده‌اند تا بتوانند آن را بیشتر به سلیقه خودشان نزدیک کنند. برای مثال بسیاری از افراد میرزا قاسمی را با کشک طبخ می‌کنند‌. شاید بیان این نکته کمی دور از ذهن باشد، اما اگر شما رب گوجه ‌فرنگی و گوجه‌ فرنگی را از ترکیب میرزا قاسمی حذف کنید، می‌توانید آن را با کشک ترکیب کنید و از میل کردن آن لذت ببرید. به ‌هر حال اگر شما نیز به این غذای خوشمزه علاقه‌مند هستید، بهتر است که حتما نکاتی که ما در این محتوا گفتیم را جدی بگیرید تا بتوانید از طبخ میرزا قاسمی رستورانی خوشمزه و خوش عطر لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت